پرش بـه ناوبری پرش بـه جستجو
ناکارآمدی یـا کژکاری [۱] (به انگلیسی: رابطه بین کلیشه و نام تجاری sual dysfunction) را مـیتوان بـه مشکلاتی کـه در یک یـا چند مرحله از مراحل ، رابطه بین کلیشه و نام تجاری بُروز مـیکند و سبب کاهش لذت یـا عدم دستیـابی بـه اوج لذت مـیشوند، تعریف کرد.[۲]
چرخه پاسخ انسان، فرایندی فیزیولوژیکی دارد کـه مراحل برانگیختگی، تهییج، اوج لذت ، و فرونشینی را شامل مـیشود. رابطه بین کلیشه و نام تجاری ناکارآمدیهای مشکلاتی هستند کـه در این چرخه رخ مـیدهند. رابطه بین کلیشه و نام تجاری بروز مشکلات اتفاقی یـا دورهای درون کارکرد امری متداول است.[۳] ناکارآمدی را مـیتوان درون کل بـه عنوان نقصی مستمر درون تمایل یـا پاسخ تعریف کرد کـه باعث بروز مشکلات بین فردی یـا ناراحتی شخصی مـیشود. گاه این ناکارآمدیها مستقل از سایر اختلالات روانشناختی یـا بیماریهای جسمانی و گاه ناشی از عوامل عضوی باشد، درون مورد آن تشخیص ناکارآمدیهای داده نمـیشود. تجارب و نگرشهای برآمده از عواملی همچون شیوهٔ تربیت، عوامل شخصیتی، عدم آگاهی، یـا مورد سوء استفاده واقع شدن درون سنین پائین فرد را مستعد ابتلا بـه ناکارآمدی مـیکنند. از جمله دیگر علل پیشایند این پدیده مـیتوان بـه تعارض با همسر، بیوفائی، تغییرات زیستی مربوط بـه سن، افسردگی، یـا ناتوانی اتفاقی بـه واسطه خستگی مفرط، فشار روانی، اضطراب، یـا مصرف الکل اشاره کرد. ناکارآمدی ممکن هست به واسطهٔ انتظار کشیدن ناتوانی، واکنش همسر، ارتباط کلامـی ضعیف، و محدودیت مـهارتهای تداوم یـابد. بـه دلیل وسعت عواملی کـه در ناکارآمدیهای نقش دارند، متخصصان بالینی حتما بسیـاری از ابعاد فعالیت را بـه دقت مورد بررسی و کنکاش قرار دهند.[۴]
انواع ناکارآمدی
اطلاعات مورد نیـاز به منظور تشخیص و درمان ناکارآمدی
جستارهای وابسته
- دلزدگی
- بعد از زایمان
منابع
[ناکارآمدی - ویکیپدیـا، دانشنامـهٔ آزاد رابطه بین کلیشه و نام تجاری]
نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Mon, 19 Nov 2018 08:29:00 +0000